01.01.2012

Asiatisk kyllingsuppe med Paneng curry

Julepynten er pakket bort og vi er klare for et friskt 2012! Denne suppa ble årets første måltid for min del. Enkel å lage, men pass på... den kan bli sterk! Herlig.



Du trenger:
8 dl vann
2 buljongterninger - eller kraft/fond
4 kyllingfileter
1 løk
1 paprika
1/2 brokkoli
1 pakke nudler 
1 boks Asia Paneng Curry (se bildet)



Jeg har sansen for disse ulike typene grytebasene til ICA. Den gir en autentisk og spennende smak og inneholder hverken palmeolje eller tilsetningsstoffer. Derimot har jeg ikke sansen for grønnsakene i boksen, så dem siler jeg bort og kaster. 

Hakk kylling og grønnsaker i biter. Stek kyllingen og løken i litt olje. Tilsett vann og buljong, la det koke 5 min. Tilsett broccoli og nudler, kok 3 min. Tilsett paprika og sil oppi boksen med paneng curry grytebase. Gi et oppkok, og vips - suppa er klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...