15.02.2012

Salat med spekeskinke i osteskåler til å spise opp...

Jeg har prøvd meg på osteskåler før men jeg har plukket opp tips til forbedring så her er er en ny og forbedret versjon. Disse passer godt som en lekker forrett, eller som en liten lunch. Du kan fylle dem med det du ønsker av enten baconbiter, reker, guacamole, stekt sopp, spekeskinke og salat....  




Osteskålene:
parmesan
gruyère
hakket rosmarin, eller krydder av rosmarin
pepper


Riv parmesan og gruyere og form noen fine rundinger på bakepapir. 50/50 av hver ost. Stekes i ovnen i noen minutter på høy varme alt er smeltet. 





La det kjøle seg ned i et par minutter før du legger papiret med ost over bunnen på en skål. Fjern papiret forsiktig og la det kjøle seg ned mens de ligger over skålene. Tilberedes med salaten like før servering. 


Oppi skålene:
spekeskinke
avokado
salat
rødløk
kremet balsamico (finnes på flaske)
persille



4 kommentarer:

  1. Du kommer stadig med noe nytt og spennende du! Dette her så jo bare helt fantastisk ut! Nå må jeg slå fra meg den misunnelsen jeg har på kreativiteten din og bruke den som inspirasjon istedet. :P Hehehe. Ha en fin kveld! Klem :)

    SvarSlett
  2. Hehe, nemmen så søtt sagt! *smelt* Du er jo jammen meg kreativ du også. En strålende kveld til deg også! Klem

    SvarSlett
  3. For en herlig blogg med mange fantastiske oppskrifter:-DDDD

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Så kjekt å høre! :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...