18.11.2011

Pasta med ostesaus og bacon

Etter en travel fredag var det virkelig godt med en lettlaget og smakfull rett til rødvinen. Regnet høljer ned og det blir mørkt før en vet ordet av det. Gillian Welch synger i bakgrunnen og vi nyter kvelden. 





Ostesaus:
vann - 1 dl
kalvefond - 5 ss
fløte - 1 dl
creme fraiche - 3 ss
revet ost - 1 dl
maizena - 1 ss 
salt
nykvernet sort pepper


1. Saus: Bland sammen fond, vann og maizena. Kok opp. Tilsett alt det andre, men osten venter du med til slutten. 


2. Stek baconet. Jeg steker det ofte i stekeovnen på bakepapir, så slipper du stekesprut og du kan gjøre noe annet imens. De blir like sprø og gode. 250 C og varmluft. Ta de ut når de ser ferdige ut. 






3. Kok en god pasta. Jeg brukte fersk fullkornspasta fra kjøledisken. 


4. Legg pasta på tallerken, så saus, så bacon. Pynt med grønne urter.


Denne Amaronen fikk jeg av ei venninne i vertinnegave. Jeg er veldig glad i Amaroneviner, men ikke alle er gode. Denne likte jeg selv om den ikke var veldig kraftig. Søt og vaniljeaktig. 




                                              Ha en nydelig fredagskveld! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...