12.03.2012

Bærpai på en to tre

Nå har det blitt så lyst om morgenen at jeg nesten får panikk når jeg våkner fordi jeg tror jeg har forsovet meg. Med litt bær i fryseren kan man drømme om tiden vi har foran oss med lysere dager. Her er en lettlaget men knallgod pai. Glem målebeger, miksmaster og visp. 





Til fire gode porsjoner:
1 pakke Vaniljekrem fra kartong (eller hjemmelaget)
Noen frosne bær (jeg brukte blåbær, bringebær og bjørnebær)

Paideig:
1 kopp smeltet smør
1 kopp havregryn
1 kopp hvetemel
1 kopp sukker

Bland ingrediensene til deigen i en bolle og rør det sammen med en gaffel. Fyll enten 4 ildfaste porsjonsformer eller en paiform med først et lag bær, så et lag vaniljekrem og paideig på toppen. Stekes på 200 C til gyllen.



2 kommentarer:

  1. Fyyy, så godt det så ut. Det er rart hvordan lysten på friskere mat tar oss med en gang solen titter frem. Det er så herlig! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Takk! Ja det er kjempeherlig med lysere tider i møte. Og snart helg igjen! God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...