28.08.2012

Knasende tacoskjell laget av lomper

Er du lei av de samme gamle tacoskjellene kan du med enkle grep lage en mer spennende versjon ved å bruke lomper, eller "potetiskaker" som vi kaller det i Stavanger. Dette gjør du ved å pensle lompene med olje og krydder og steke dem over rillene på stekeovnens rist. Da vet du bedre hva du får i deg (du unngår for eksmepel palmeolje), de er mer mettende for du får plass til mer fyll og de knekker ikke i tusen biter ved første jafs. De gir også et mer rustikt og hjemmelaget preg, noe som ser mye kjekkere å servere til både gjester og familiemedlemmer. 








Du trenger:
lomper
hvitløk
gurkemeie (krydderet gir den fine gulfargen)
spisskumin (krydder)
solsikkeolje 

Fres hvitløken noen sekunder i litt olje. Tilsett krydderet. Hell det hele i en kopp og tilsett litt mer olje. Pensle dette på lompene på begge sider. Legg lompene på risten som anvist på bildet. Stekes på 200 C i varmluft i ca 5 - 10 minutter. Her må du egentlig bare prøve deg frem og passe på at de ikke blir svidde . 

Videre fyller du bare skjellene med ditt favoritt-tacofyll enten du foretrekker med eller uten kjøtt. Jeg brukte biffdeig med hjemmelaget tacokrydder, salat, rødløk, rømme, salsasaus, ost og guacamole.
Lykke til!

6 kommentarer:

  1. Nok en gang gir jeg meg enda over for din kreativitet! Fantastisk!

    SvarSlett
  2. Fantastisk påfunn:)). Gleder meg til å teste det! Hilsen malenesmaktmat

    SvarSlett
  3. Takk! Ja, noen ganger får jeg rare ideer i hodet, og noen ganger funker dem. Disse var ganske så gode. Lykke til!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...